Sir Ken Robinson
„Reformowanie i transformacja edukacji nie powinny przypominać klonowania. Są systemy świetne jak KIPP. Jest ich dużo. Chodzi o dostosowanie do okoliczności i o spersonalizowanie edukacji dla potrzeb uczniów. To byłoby rozwiązanie przyszłych problemów, nie chodzi o nowe rozwiązanie, ale o stworzenie nowego ruchu w którym ludzie wymyślą własne rozwiązania, bazujące na indywidualnym trybie nauczania."
Ken Robinson
Ken Robinson jest znanym mówcą, który głosi potrzebę zmiany systemu nauczania. Był doradcą Rady Europy w sprawach edukacji przy raporcie dla Światowej Komisji do spraw Kultury i Rozwoju przy UNESCO, oraz przewodniczącym projektu Rady Europy dotyczącego Kultury, Kreatywności i Młodych.
Sądzi, że szkoła zabija kreatywność, gdyż promuje utarte rozwiązania w myśl: "Nie można tego zrobić inaczej bo zawsze robiło się to w ten sposób", co jego zdaniem obniża samodzielnie myślenie. Jest zwolennikiem spersonalizowanej edukacji, która nastawiona jest na rozwijanie talentu jednostki.
Zasłynął przemówieniem Szkoła zabija kreatywność, które wygłosił w 2006 roku na konferencji TED. W 2010 roku ponownie został zaproszony z przemową Zrewolucjonizujmy nauczanie.
Poniżej udostępniam (dość inspirującą w niektórych kwestiach) animację K. Robinsona – Zmiana paradygmatu edukacji.
netografia:
http://sirkenrobinson.com/
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ken_Robinson
http://www.thersa.org/events/video/archive/sir-ken-robinson
http://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_bring_on_the_revolution.html
http://www.ted.com/talks/ken_robinson_changing_education_paradigms.html
POSTED BY
POSTED IN
DISCUSSION
0 Comments
Obsługiwane przez usługę Blogger.
O mnie / Cel bloga
Nazywam się Żaneta.
Jestem studentką Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.
Poszukuję sposobu na stworzenie hipermedialnego podręcznika do fizyki wychodzącego poza ramy zwykłej cyfryzacji, który będzie użyteczny zarówno dla ucznia jak i jego nauczyciela,
Więcej tutaj.
Jestem studentką Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.
Poszukuję sposobu na stworzenie hipermedialnego podręcznika do fizyki wychodzącego poza ramy zwykłej cyfryzacji, który będzie użyteczny zarówno dla ucznia jak i jego nauczyciela,
Więcej tutaj.
Kategorie
Popularne posty
-
POJĘCIE PODRĘCZNIKA Przedmiotem moich zainteresowań jest zastosowanie hipermediów w edukacji. Na początku swojego researchu chciałabym ...
-
Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. Konfucjusz Zmodyfikowana (tj. tłumacz...
-
„Umysl nie jest naczyniem, które należy napełnić, lecz ogniem, który trzeba rozniecić.” Plutarch Co oznacza TIK? Jest to skrót od wyrażen...
-
Zanim zacznę pisać o możliwościach e-książek – chciałabym pokazać szatę graficzną tradycyjnych podręczników do...
-
Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej zostały udostępnione wyniki sondażu na temat wprowadzenia technologii informacyjno-komunikacyjny...
Linki
Archiwum
- czerwca 2013 (4)
- maja 2013 (2)
- kwietnia 2013 (2)
- marca 2013 (4)
- lutego 2013 (2)
- stycznia 2013 (1)
- grudnia 2012 (4)