E-podręczniki i „Cyfrowa szkoła" - wyniki ankiety

Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej zostały udostępnione wyniki sondażu na temat wprowadzenia technologii informacyjno-komunikacyjnych do szkół. W ankiecie wypowiedziało się 10 229 osób, w tym 5716 nauczycieli, 1373 rodziców oraz 3140 uczniów i innych zainteresowanych.

Interesujący jest entuzjazm ze strony opiekunów dzieci, którzy wzięli udział w sondażu:

66 procent rodziców udzielających odpowiedzi  chciałoby, żeby e-podręcznik był podstawowym podręcznikiem, z którego będzie korzystało ich dziecko.26 procent  uważa, że zarówno e-podręcznik, jak i tradycyjny podręcznik powinny być  równoważnymi pomocami w nauce.

Większość z rodziców oczekuje, że e-podręcznik umożliwi dzieciom interaktywne ćwiczenia i symulacje eksperymentów. Uważają ponadto, że ich dzieci zachęciłyby do korzystania z e-podręczników takie funkcjonalności jak materiały video, gry edukacyjne, materiały audio, cyfrowy zeszyt ćwiczeń, baza testów samosprawdzających.

Chcieliby także, żeby e-podręcznik miał dodatkowe funkcje, takie jak śledzenie postępów nauki dziecka (95 procent), gry umożliwiające wspólną zabawę dziecka z rodzicem (59 procent) oraz możliwość śledzenia historii użytkowania e-podręcznika (48 procent).


Cała ankieta do przejrzenia tutaj: Klik



Netografia:
1. E-podręczniki i „Cyfrowa szkoła" - wyniki ankiety ,
http://www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3971%3Ae-podrczniki-i-cyfrowa-szkoaq-wyniki-ankiety&catid=97%3Aksztacenie-i-kadra-edukacja-informatyczna-i-medialna-default&Itemid=134

POSTED BY
POSTED IN
DISCUSSION 0 Comments

Leave a Reply

Obsługiwane przez usługę Blogger.